Celibát ako podmienka ku kňazstvu je už osem storočí hnisajúcou ranou Rímskokatolíckej cirkvi, ktorá ignoruje výrok Biblie biskup nech je muž jednej ženy. Liečiť túto ranu znamená znovu svätiť ženatých. Tragédia celibátu mŕtva manželka obsahuje nielen historické a biblické fakty, teologické rozpory v dobových pohľadoch na sexualitu, ale aj profily cirkevných otcov a učiteľov, ktoré sú účelovo zamlčiavané. Aké faktory stoja na pozadí vypudenia ženatých z kléru Rímskokatolíckej cirkvi? Prečo Cirkev prestala svätiť otcov a manželov za kňazov, keď Ježiš Kristus si povolával za apoštolov aj ženatých? Prečo Gréckokatolícka cirkev nemá pedofilné škandály? Čo znamená slúžiť Bohu s nerozdeleným srdcom? Čo učili cirkevní otcovia o sexualite? Kým boli ovplyvnení? Od Platónovho telo je hrob duše po wojtyłovské telo je sviatosťou spásy prešla Cirkev kus cesty, avšak dôležitý krok stále neurobila. Na svätenie ženatých mužov sú oveľa hlbšie dôvody ako nedostatok kňazov. Morbídnosť Rímskokatolíckej cirkvi spočíva v tom, že smrť manželky je bránou ku kňazstvu. Azda nikdy nebolo viac potrebné, aby sa Cirkev postavila za manželstvo a rodinu ako v dobe genderizmu. Cieľom tejto publikácie je vyzdvihnutie manželstva a rodiny v spojitosti so sviatosťou kňazstva. Neprinesie svätenie ženatých uzdravenie Cirkvi celibátnikov? Kritická odborná kniha je písaná nielen z lásky k Cirkvi, ale aj z úcty k Pravde. Populárna verzia Mŕtvej manželky vychádza súčasne s vedeckou verziou. Je oživená množstvom náučných kresieb. Kým vedecká verzia je určená prioritne Učiteľskému úradu Cirkvi a teológom, adresátom tejto publikácie sú laici, predovšetkým ženatí muži, ktorých Duch Svätý pozýva ku kňazstvu a k biskupskej službe, a ich manželky. Úvodom k problematike sú pohľady do zákulisia a úvahy autora, rímskokatolíckeho kňaza, vychádzajúce z jeho osobného príbehu. Problémy, ktoré vnímajú mnohí, ale boja sa o nich hovoriť, analyzuje autor bez servítky.