Publikácia pod názvom Alain Resnais – Kinematografia mozgu je zborníkom textov slovenských, českých, francúzskych a britských autorov a Resnaisovu tvorbu približuje z rôznych historicko-teoretických perspektív od režisérových raných krátkometrážnych dokumentárnych filmov až po jeho zatiaľ posledný dlhometrážny počin Ešte ste nič nevideli. Ako hovorí filmový teoretik Michal Michalovič, jeden zo zostavovateľov zborníka, „nejde o ucelený pohľad na dielo tohto velikána svetovej kinematografie, čo pri osobe jeho formátu vari ani nie je možné, ale o súbor príspevkov do diskusie o jeho tvorbe. Kniha tak môže slúžiť ako oboznámenie čitateľa s Resnaisovým dielom, ale aj s možnosťami, ako o ňom uvažovať.“ Renomovaný tvorca dokumentárnych a hraných filmov Alain Resnais vstupoval do kinematografie v 50. rokoch minulého storočia. Hneď sa začal prejavovať svojimi nekompromisnými názormi, ktoré mu priniesli problémy s cenzúrou. Na začiatku 60. rokov sa už presadil ako výnimočne nadaný režisér, objavujúci dosiaľ nevyužité možností filmového umenia. Členenie zborníka je chronologické a nad Resnaisovou tvorbou sa v ňom zamýšľa trinásť autorov. Práve táto rôznorodosť umožňuje vnímať jeho tvorbu z rôznych uhlov pohľadu a z rôznych metodologických hľadísk, a tak prispieť „k záujmu o jeho dielo, ktoré je mylne vnímané ako uzavretý intelektuálny priestor,“ ako v úvode publikácie uvádzajú jej zostavovatelia David Čeněk, Martin Kaňuch a Michal Michalovič. Súčasťou publikácie je aj menný a názvový register.