Titul obsahuje úplné znenia zákonov po ostatných novelách Zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách – po novele zákonom č. 199/2022 Z. z. (tretia novela) Zákon č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele – po novele zákonom č. 199/2022 Z. z. (prvá novela) Vyhláška č. 103/2018 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele – po novele vyhláškou č. 152/2022 Z. z. (prvá novela) a vyhláškou č. 188/2022 Z. z. (druhá novela) UPOZORNENIE NA ZMENU! Zákon č. 215/2021 Z. z. o podpore v čase skrátenej práce – po novele zákonom č. 199/2022 Z. z. (tretia novela) Zákon č. 296/2020 Z. z. o 13. dôchodku – po novele zákonom č. 128/2022 Z. z. (druhá novela) Zákon č. 417/2013 Z. z. o pomoci v hmotnej núdzi – po novele zákonom č. 199/2022 Z. z. (druhá novela) Zákon č. č. 561/2008 Z. z. o príspevku na starostlivosť o dieťa – po novele zákonom č. 199/2022 Z. z. (prvá novela) Zákon č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia – po novele zákonom č. 199/2022 Z. z. (druhá novela) Starostlivosť o maloletých bez sprievodu, osobitne o maloleté deti - obete vojnového konfliktu je náročná, je potrebná intenzívna odborná práca špecificky orientovaná na traumu z vojny, je potrebné zabezpečenie komunikácie v cudzom jazyku, čo je obzvlášť náročné pri zabezpečovaní psychologickej pomoci, kontaktu s príbuznými atď. Práve takáto intenzívna odborná pomoc pre deti z ozbrojeného konfliktu prináša so sebou zvýšené výdavky, ktoré však nie je možné riešiť pri aktuálnom, zákonom stanovenom mechanizme poskytovania finančných prostriedkov na zabezpečovanie starostlivosti o deti v akreditovaných centrách pre deti a rodiny. Uvedené je aj dôvodom, pre ktorý sa nevedia akreditované zariadenia zapojiť do pomoci maloletým deťom bez sprievodu z Ukrajiny. Aktuálne vieme starostlivosť o maloletých bez sprievodu z Ukrajiny riešiť štátnymi centrami pre deti a rodiny, avšak dôsledky vojnového konfliktu nie je možné predvídať a je potrebné utvoriť priestor na zabezpečenie starostlivosti o vyšší počet maloletých detí bez sprievodu aj v akreditovaných subjektoch. Preto dochádza k doplneniu zákona o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele tak, aby bolo možné v súčasnej mimoriadnej situácii, riešiť prípadnú potrebu zabezpečenia starostlivosti o vyšší počet maloletých deti z Ukrajiny bez sprievodu aj za pomoci akreditovaných centier pre deti a rodiny