Zapojenie žiakov do spoločného dialógu v otázkach riešenia konfliktov v škole prostredníctvom zmierovania (mediácie) sa na základe posledných výskumov ukazuje byť vhodnou cestou prevencie proti nežiaducim spoločenským javom v prostredí škôl. Bez ohľadu na to, aký konflikt deti prežívajú, bude pre nich komunita rovesníkov najprirodzenejším prostredím zdieľania vnemov, pocitov, názorov či skúseností. Publikácia "Rovesnícka mediácia" je samostatným, obsahovo uceleným dielom, ktoré obsahovo nadväzuje na úspešnú publikáciu "Školská mediácia" (2012), ktorá je pilotným dielom pre uplatňovanie zmierovania ako spôsobu riešenia sporov v školách a školských zariadeniach a tematicky ju dopĺňa. Obsah "Rovesníckej mediácie" je rozdelený na teoretickú a praktickú časť. V prvej časti autorka z platformy školskej mediácie predstavuje a definuje rovesnícku mediáciu, pomenúva jej princípy, zásady, metódy a prínosy. Upozorňuje na prehlbujúce sa rozdiely v príležitostiach jednotlivcov a skupín detí na ceste k vzdelávaniu, venuje sa vplyvu rôznych faktorov na zmeny správania sa žiaka a identifikuje možnosti učiteľa ako sa stať súčasťou virtuálneho sveta detí. V praktickej časti kniha prináša príklady štyridsiatich konkrétnych tréningových aktivít na zavedenie a využívanie tejto formy riešenia sporov v školách a definuje kľúčové kompetencie odborne pripraveného rovesníckeho mediátora. Publikácia „Rovesnícka mediácia“ je určená (a odporúčame ju) všetkým pedagogickým pracovníkom systému regionálneho školstva a má spolu so „Školskou mediáciou“ ambíciu stať sa základnou príručkou pre riešenie v posledných rokoch tak výrazne zvyšujúceho sa výskytu nežiaducich spoločenských javov v školskom prostredí.