Cieľom publikácie je prezentovať teoretické poznatky domácich a zahraničných autorov vrátane vlastných názorov na dôležitosť ľudských zdrojov pri riadení práce v hoteloch, poukázať na postupy najlepšej praxe uplatňované v riadení a odporučiť spôsoby, ktorých uplatňovaním sa prispeje k naplneniu stanovených očakávaní. Publikácia má deväť kapitol zameraných na tie procesy riadenia ľudských zdrojov, ktoré sú dôležité na úspešné zvládnutie pracovných úloh a povinností v hoteloch. Pozornosť sa venuje systémovému prístupu v práci so zamestnancami, a to od ich získavania a prijatia do zamestnania, adaptácie, vzdelávania a rozvoja až po uvoľnenie. Publikácia je určená študentom cestovného ruchu a hotelierstva, manažérom a zamestnancom hotelov, penziónov, motelov a botelov, a každému, koho zaujíma riadenie ľudských zdrojov.