Na Slovensku a v slovenčine máme len niekoľko ojedinelých štúdií, s problematikou alkoholovej závislosti, v ktorých by nechýbali aj rozmery viery a pastoračného hľadiska. Sú potrebné ako soľ. A je ich málo. Dielo Milana Neveďala je ešte zrozumiteľnejšie ako izolovaný odborný text: je písané naozaj rečou mladého človeka, jednoznačne adresným a pútavým spôsobom svedectva, čo je jej unikátnou pridanou hodnotou. Pridanú hodnotu tohto diela možno vyjadriť v nasledujúcich bodoch: *Kniha je živým osobným svedectvom. *Je časozberným a autentickým dielom. *Je pravdivá, je unikátne biblicky prepojená s citátmi zo Svätého Písma najmä zo života sv. Pavla, ktorý podobne, ako veľká časť mužov v prvej polovici svojho života svoju silu muža znevažoval a zneužíval. *Hoci za každým pitím alkoholu je v prípade každého jednotlivca aj istá hlbinná konkrétna príčina, tým ako autor svoju vlastnú Promile tour „podáva“, dotýka sa väčšiny mužov. *Kniha je písaná jasne a zrozumiteľne; čitateľ už od prvých strán cíti, že autor rozumie téme. Z textu vyžaruje terminologická istota a až fascinujúca výstižnosť. Autor podáva realitu chlapsky, vecne, logicky, možno až technicky presne čím sa nezaprie jeho vlastná primárna erudícia: je otvorený a transparentný. Veci podáva na rovinu. Pri čítaní sa ocitáme aj na platformách praktického života kresťanskej viery, v prostredí farnosti, miništrantov, spoločenstiev birmovancov a mladých... Zisťujeme však, že prostredie boja i jeho hlavný bojovník sa postupne stáva hlboko veriacim kresťanom: termíny ako napr. závislosť verzus predsavzatie, modlitba a milosrdenstvo, slávenie Vianoc a Veľkej Noci, ako pilierov našej viery previazaných s osobnými víťazstvami i prehrami, ale aj duchovný boj, predsavzatie, temno, pýcha a pád... odkrývajú skutočnosť, že problém závislosti kresťanské prostredia neobchádza... Presne tak. Podobne ako problém závislostí nie je otázkou výsostne sekulárnej časti sveta, ani viera nie je záležitosťou skupiny vyvolených a nevinných „bez hriechu“. Riadky tak ukrývajú mimoriadne vzácny potenciál osloviť čitateľa s podobným problémom, ktorý prekvapivo a predovšetkým s obrovskou nádejou zistí, že nie je vo svojich bojoch, pádoch i víťazstvách sám. Dielo preto oslovuje a zachytáva veriacich, pričom neveriacim otvára vzácnu a neuveriteľne silnú dimenziu Kristoterapie. Pre všetky tieto atribúty sa kniha dobre a strhujúco číta. Autor nič nezľahčuje, ba naopak pravdivo informuje, ale aj formuje. Literárne prvky, tzv. „mýty“, sú vzácnym „odstupom“ od čítaného textu, ktoré však ešte viac, ba až s fascinujúcim dynamizmom, vťahujú čitateľa do problematiky i okamžitej sebareflexie. Pomenovaním vecí takých aké naozaj sú, autor zároveň odovzdáva maskulinitu, čím opäť dáva veľkú nádej.