Cieľom výchovy podľa Márie Montessori nemá byť odovzdanie čo najväčšieho množstva informácií a vedomostí dieťaťu. Naopak, dieťa treba podporovať v tom, aby rozvíjalo svoju túžbu po poznaní a učení sa. Majúc na zreteli tento cieľ, musíme dieťaťu umožniť, aby pozorovalo okolitý svet, preverovalo a skúšalo, aké možnosti poskytuje, ako funguje, a aby si samo našlo spôsob, akým sa bude učiť. Pozorovanie prírody sa priam ponúka na to, aby si dieťa vyskúšalo také aktivity, ako je sledovanie včely, zbierajúcej peľ pod lupou, obdivovanie a ochutnávanie zrelých jahôd a potom pomoc s prípravou koláča či organizácia pikniku... Artur a Mila sa pritom toľko naučili! Naozaj nie je nič lepšie, ako rásť a rozvíjať sa! Táto malá knižka prináša príbeh blízky tomu, čo všetci bežne zažívame, so zámerom ukázať čitateľovi viacero spôsobov, akými sa môžu deti učiť a nadobúdať väčšiu sebadôveru vďaka jednoduchým každodenným činnostiam. Rodičia tu nájdu návody, ako s láskavým prístupom priviesť deti k tomu, aby vedeli vyťažiť čo najviac zo svojich vlastných skúseností, a aby takto dozrievali. Aurore Gauthierová je mamou dvoch detí a vášnivou zástankyňou alternatívnych pedagogických metód. Je administrátorkou blogu Montessouris (Montemyšky), prostredníctvom ktorého sprostredkúva svoje každodenné skúsenosti s pedagogikou Montessori.