Lacno, lacno... Coles a Woolworths spoločne kraľujú v prostredí austrálskeho maloobchodu v železiarskom tovare, v predaji benzínu, zmiešaného tovaru i alkoholu a predovšetkým v potravinách. V priemere každý muž, žena a dieťa v tejto krajine minie 100 dolárov týždenne v ich predajniach. Čo znamená takáto dominancia pre dodávateľov? A je to dobré pre spotrebiteľov? Novinár a spisovateľ Malcolm Knox v knihe Obludné supermarkety vrhá svetlo na austrálske dvojičky-megapredajcov, keď skúma, ako si vybudovali svoju moc na trhu a ako z nej ťažili. Knox odhaľuje neodvratné a často zastrašujúce obchodné praktiky, ktoré obe spoločnosti používajú, aby presadili svoju vôľu. Tvrdí, že kvôli lacnému mlieku a chlebu my spotrebitelia riskujeme oveľa viac: kvalitu, rôznorodosť a ohrozenie vlastných komunít. MALCOLM KNOX je bývalý literárny redaktor denníka Sydney Morning Herald, získal dve novinárske ceny Walkley Awards. Napísal aj romány Jamaica, The Life a The Wonder Lover.