Trojnásobný šampión F1 a symbol mimoriadnej odvahy a odhodlania Niki Lauda zomrel 20. mája 2019 vo veku 70 rokov za prejavov obrovskej pocty z celého sveta. Laudova klasická autobiografia Do Pekla a späť opäť vychádza po prvýkrát od svojho vydania v roku 1986, v tomto špeciálnom pamätnom vydaní, s rozšíreným post scenárom korešpondenta Times F1 Kevina Easona. Niki Lauda šoféroval auto pre šport, ale prekročil hranicu medzi životom a smrťou a bojoval o ešte väčšiu slávu. Dokonca aj ľudia, ktorí nevedia nič o Formule 1, počuli o jeho havárii na Nurburgringu v roku 1976, keď Nikiho odvliekli z pekelného Ferrari tak ťažko zraneného, že málokto veril, že prežije. Do 33 dní opäť pretekal v Monze. Jeho rany krvácali, nemal očné viečka. O rok neskôr získal späť titul majstra sveta. V knihe Do Pekla a späť odhaľuje, ako bojoval so strachom, aby zinscenoval návrat, ktorý sa zdal byť mimo ľudskej vytrvalosti. Veľkým príbehom je N. Lauda vs. J. Hunt, epická rivalita, ktorá sa neskôr zdramatizovala v hollywoodskom trháku Rush z roku 2013. Rozpráva o prísnej výchove a nesúhlase rodičov, ktoré ho podľa vlastných slov urobili „závislým od dokonalosti“. Nikto už nebude taký, ako bol Niki. V roku 1985 Formulu 1 opustil a vydal sa za svojím snom v oblakoch. Založil vlastnú spoločnosť Lauda Air a čelil ďalším výzvam, teraz už v letectve. Volanie Formuly 1 však neustalo. V roku 1993 sa vrátil a ako poradca Ferrari odporučil angažovať Michaela Schumachera; potom krátko viedol tím Jaguar od počiatku predurčený na neúspech. Jeho korunný úspech však ešte len mal prísť, keď sa v roku 2012 pripojil k tímu Mercedes ako výkonný predseda predstavenstva. Do roku 2022 si Mercedes užíval celý rad bezprecedentných úspechov, keď získal sedem jazdeckých a osem konštruktérskych titulov. Jeho chránenec a priateľ Lewis Hamilton ich získal šesť, Nico Rosberg jeden.