Monografia predstavuje podoby tvorby výraznej slovenskej umelkyne, akademickej maliarky Marty Chabadovej. Počnúc obdobím po absolvovaní VŠVU v Bratislave (1976), v ateliéri Krajinárskeho a figurálneho maliarstva profesora Jána Želibského, končiac aktuálnymi polohami súčasnosti. Ponúka zjednocujúci a zároveň plastický pohľad naprieč desaťročiami so zameraním na faktory formujúce rukopis, obsahové a štýlotvorné prvky komornej tvorby ako aj diel do verejného priestoru. V prvom rade maliarskej a primerane šírke záberu i textilnej a keramickej tvorby. Maliarka svoj tvorivý program, zameraný predovšetkým na krajinomaľbu a v menšej miere i figurálnu tvorbu, rozvíjala v názorovo charakteristicky vyhranenom prístupe a estetickom cítení. Prirodzene a pozvoľne, najčastejšie inšpirovaná svojím bezprostredným, rodinným okolím, prírodným prostredím, procesom tvorby a možnosťami vyplývajúcimi z povahy diela. Po celý čas si tak udržala autentickú, autorsky výraznú polohu a i napriek dvom politickým režimom s rozdielnymi hodnotovými kritériami aj umelecký étos. Každú novú fázu a fazetu svojej tvorivej dráhy predstavila na autorskej výstave, preto sú do monografie zapojené aj kurátorské texty k jednotlivým výstavným prezentáciám. Pohľady rôznych výtvarných teoretikov prispievajú k objektívnemu a súčasne dobovo aktuálnemu vnímaniu tvorby Marty Chabadovej. Avšak kostru publikácie organicky tvorí obsiahla fotografická dokumentácia, vizuálne približujúca jednotlivé, v texte či kontexte spomínané diela a informácie zo života, ktoré sa s jej profesionálnym zaujatím prirodzene prelínajú... Autor textu: Xénia Lettrichová , Bohumír Bachratý , Mária Horváthová , Fedor Kriška , Marián Kvasnička , Klára Kubíková