Autor sa zameriava na jednotlivé spôsoby komunikácie, ktoré sú potrebné k tomu, aby naša komunikácia bola efektívna. Vzdelávanie je neustály a živý proces. Pri komunikácii je dôležitý proces sebapoznávania a sebareflexie. Okrem komunikácie sa autor zameral aj na osobnosť lektora a metódy vzdelávania. Tímová práca a práca v tíme nemusí byť zložitá, ak každý v tíme pozná svoju rolu a dokáže sa s ňou identifikovať. Súčasťou dobre nastavenej komunikácie je veľmi dôležité, aby účastníci vzdelávania dostávali správne a včas spätnú väzbu. Preto je dôležité poznať spôsoby prijímania a dávania spätnej väzby. V publikácii autor vytvoril priestor aj pre aktívne počúvanie. Aktívne počúvanie má svoje fázy, formy a pravidlá. Tiež treba dávať pozor na chyby a bariéry pri aktívnom počúvaní. Komunikácia je základný nástroj na vyriešenie akéhokoľvek konfliktu. Poslednú kapitolu autor upriamil na komunikáciu v konfliktných situáciách možnosti riešenia. Publikáciu dopĺňajú rôzne dotazníky ako napr. psychické a telesné príznaky stresu, dotazník empatie, sebapresadenia, asertivity a mnohé ďalšie. Tak ako lektor vzdeláva svojich účastníkov, tak sa očakáva, že aj lektor sa bude neustále vzdelávať.