Sme presvedčení, že veľká dôležitosť tejto monografie spočíva v tom, že interpersonálna hypotéza ešte nebola spracovaná do komplexnej teórie. Súvisiaca práca v oblasti hudobnej psychológie a hudobnej terapie ešte nebola publikovaná. Samozrejme, nehľadáme absolútne vyčerpanie prezentovaných tematických okruhov a veríme, že toto je prvý úvodný vstup do interpersonálnej teórie hudby. Jeho ďalšie rozpracovanie, overovanie a doplnenie je žiaduce z nášho pohľadu, ktoré je priamo potrebné v následnej následnej práci autora. V tejto monografii používame termín interpersonálna hypotéza hudby ako podmnožinu, ktorá je súčasťou väčšej celkovej interpersonálnej teórie hudby. Cieľom tejto monografie je komplexné spracovanie pôvodných interpersonálnych hypotéz hudby do interpersonálnej teórie hudby. Snažili sme sa popísať základné pojmy (interpersonálne a intrapersonálne, medzipodniková hudba, hudobná biografia - hudobný vkus / preferencia, hudobná recepcia a vnímanie, typológia hudobných poslucháčov atď.) Z hľadiska interpersonálnych osobnostných teórií založených na viacerých autoroch (napríklad SULLIVAN, LEARY, KNOBLOCH, WIGGINS a ďalšie). Keď vnímame osobnosť hudobného percipientu v interpersonálnom kontexte, pokúšali sme sa dôsledne spracúvať teoretické pozadie a základy, z ktorých vychádza interpersonálna teória hudby.