Perspektívny rozvoj hotelierstva si vyžaduje kvalitných, vzdelaných, šikovných, zodpovedných a lojálnych zamestnancov s oduševnením pre prácu v hotelierstve. Od zamestnancov sa očakáva, že sa počas svojho vzdelávania dôkladne oboznámili s prácou v hotelierstve, jej charakterom, zásadami, osobitosťami i hotelierstvom samotným a v praxi sú schopní zastávať riadiace i výkonné pracovné pozície v rôznych ubytovacích zariadeniach. Pre ich odbornú prípravu môžu byť vhodnou pomôckou predložené vysokoškolské skriptá zamerané na hotelierstvo. Ich obsah pozostáva z jedenástich kapitol. Prvá kapitola objasňuje problematiku vzťahu hotelierstva a cestovného ruchu. Druhá kapitola vysvetľuje podstatu a význam služieb hotelierstva. Tretia kapitola oboznamuje čitateľa s klasifikáciou a kategorizáciou zariadení poskytujúcich služby hotelierstva. Manažmentom hotela sa zaoberá štvrtá kapitola textu. Piata kapitola sa venuje ubytovaciemu úseku hotela a jeho ubytovacej prevádzke. Šiesta kapitola sa zameriava na starostlivosť o ubytovací úsek. Siedma až deviata kapitola sa venuje stravovaciemu úseku, jeho skladovej, výrobnej a odbytovej prevádzke. Ekologizácia činností v hoteli je predmetom desiatej kapitoly. Obsah jedenástej kapitoly sa týka bezpečnosti hosťa v hoteli.