Ak majú manažéri pochopiť súčasnú turbulentnú dobu a jej výzvy, je potrebné vychádzať z historických súvislostí. V dejinách ľudstva bolo len málo skutočných bodov zvratu spojených s objavom nejakého odlišného systému tvorby bohatstva a kvality života. Dnešná revolúcia znalostí (informačná revolúcia) núti podniky a organizácie správať sa radikálne novým neustále sa meniacim spôsobom a „Stavia na hlavu“ všetky teórie druhej vlny. Informácie sa dnes šíria rýchlosťou 30 miliónkrát vyššou než pred dvesto rokmi. Ekonomická veda tretej vlny sa však doteraz iba rodí a intelektuálny ráme, ktorý by mohol zjednotiť teóriu riadenia a ekonómiu zatiaľ neexistuje. V doterajších modeloch totiž chýbajú aktivity mysle človeka, ktoré určuj= všetko, čo sa v ekonomických javoch odohráva.