Monografia Dialogická osoba a situácia, s podnázvom Guardiniovská edukačná etika a situacionizmus. je určená všetkým tým, ktorí precitli v situácii ohrozenia a v prekvapení s úžasom sledujú dianie okolo seba. Autorka dúfa, že sa stane povzbudením k nádeji, že v takomto prekvapujúcom dianí existuje záchytný bod, z ktorého sa možno odraziť k zajtrajšku. Metodicky môže poslúžiť ako príručka na cestu životom všetkým tým, ktorí sa zamýšľajú nad situáciou predtým, ako začnú konať. Guardiniovská edukačná etika je výnimočná svojím autentickým oslovením vo chvíľach v situáciách, kedy človek najviac vyžaduje pozornosť, prosí o záujem, túži po zdieľaní alebo tichej prítomnosti. Zároveň disponuje unikátnou metodikou zvládania záťažových prekvapení, kedy tíši obavy z napätia, lebo jeho silu využíva ako protitlak na odhalenie, presvetlenie, sprístupnenie podstaty vecí, problémov, súvislostí a podobne. Metodika protikladov umožňuje statočne prijať pozvanie do dialógu o pravde, odvážne čeliť napätiu a nebáť sa odpovedať na volanie po mene v dialogike vzťahov.