Táto knižka je určená predovšetkým deťom s problémami v čítaní – nemusí ísť iba o deti, ktorým už bola diagnostikovaná vývinová porucha učenia – dyslexia (teda špecifická porucha čítania), môže ísť o deti, ktorým robí ťažkosti plynulé čítanie, pomalé tempo čítania, alebo naopak – čítajú rýchlo, no s množstvom chýb, či majú zafixovanú nesprávnu techniku čítania, tzv. dvojité čítanie, keď má dieťa potrebu každé slovo si najskôr v duchu alebo potichu vyhláskovať, či vyslabikovať a až následne povie celé slovo nahlas. Rovnako je práca s knižkou osožná pre deti, ktoré čítajú dostatočným tempom a bezchybne, nemajú však dostatočnú predstavu o obsahu prečítaného deja – teda problémom je tzv. čítanie s porozumením. Texty v knižke sú vytlačené veľkými písmenami a dvojfarebne, rozdelené po slabikách.Knižka je rozvrhnutá na dve časti:Prvá časť je tvorená „Čitateľskou rozcvičkou“ – obsahuje čítanie a prácu s vetami, jednoduchými básničkami, ako aj veršovanými hádankami doplnenými vhodnými ilustráciami. Druhá časť knižky je tvorená príbehmi a poviedkami, ktorých hlavnými hrdinami sú deti. Každý príbeh či poviedka má na konci niekoľko otázok k prečítanému textu na overenie si porozumenia prečítaného deja, ale i rozvoj naratívnych schopností, sociálnych a emocionálnych kompetencií detí.