Pracovný zošit sa zameriava na oblasť porozumenia čítaných textov. Vedie deti k čítaniu, uvažovaniu nad skladbou vety, postupnosťou deja pri skladaní príbehu a schopnosti vybrať z textu dôležité informácie. Aktivity sú zostavené tak, aby deťom posky tli nielen poučenie, ale aj zábavu a potešenie z tvorivej činnosti. Pri zostavovaní pracovných listov sa autorka inšpirovala inovatívnymi prístupmi a úlohy si so žiakmi aj prakticky vyskúšala. Okrem umeleckých textov použila aj témy z prírodovedy. R ôznorodé úlohy sú rozdelené do dvoch častí: 1. skladanie slov, viet a príbehov úlohy sú spojené s vystrihovaním, nalepovaním a kreslením, 2. príbehy, rozprávky a texty o prírode spojené s rôznymi aktivitami deti doplňujú slová do viet, lúštia ta jničky, osemsmerovky a odpovedajú na otázky k obsahu textu. V úlohách sa zväčša overuje, ako pozorne deti čítali text a čo si z neho zapamätali. Texty o prírode s otázkami pripravujú žiakov na učenie prírodovedy. Pomôcka je určená predovšetkým žiakom 3. a 4. ročníka ZŠ, ale aj žiakom ostaných ročníkov 1. stupňa ZŠ, ktorí si chcú vylepšiť čitateľské zručnosti. Vhodná je aj pre žiakov s dyslexiou. Učiteľom pracovný zošit uľahčí prácu, keďže majú málo pracovných listov a čítaniek týkajúcich sa tej to oblasti, a preto si ich často musia vyrábať sami. S pomôckou môžu deti pracovať aj doma buď samostatne alebo s pomocou rodičov. Pracovný zošit odporúča Ministerstvo školstva ako didaktický prostriedok pre žiakov ZŠ a žiakov s vývinovými poruchami učenia.