Učebnica prináša aktuálny pohľad na problematiku cien, procesov rozhodovania o cenách a otázky cenotvorby v rôznych oblastiach podnikateľskej činnosti. V publikácii je objasnená základná terminológia z problematiky cien z rôznych hľadísk a štruktúr. Súčasťou je interpretácia ceny z hľadiska trhu so zameraním na zákazníka. Predložená učebnica si nekladie za cieľ vyčerpávajúcim spôsobom prezentovať ekonomickú teóriu cien, problematiku cien a cenového rozhodovania. Cieľ publikácie je sprístupniť v kompaktnej podobe základné poznatky o cenách a cenovom rozhodovaní na trhu dokonalej a nedokonalej konkurencie v súvislosti so skúmaním podmienok rovnováhy na týchto trhu. Učebnica Ceny a cenové rozhodovanie je študijnou literatúrou k predmetu ceny a cenové rozhodovanie na Fakulte podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Môže však byť zaujímavým informačným zdrojom pre ekonómov, ktorí sa zaujímajú o oblasť cenotvorby.