Behaviorálna kvalita je súčasťou behaviorálnej ekonómie, ktorá sa odlišuje od klasickej ekonómie najmä tým, že berie do úvahy ľudské správanie. Silná korelácia môže vznikať medzi dosahovaním kvality v podniku a správaním sa zamestnancov, čo robí z iniciatívy na zlepšovanie kvality dôležitý prvok pri vytváraní podnikovej kultúry kvality. Vedeckým cieľom monografie je systematicky a ucelene vymedziť problematiku behaviorálnej kvality a jej implementáciu do kultúry kvality, preskúmať úroveň troch zložiek profilu zamestnancov v oblasti manažérstva kvality v malých a stredných podnikoch na Slovensku a úroveň merania behaviorálnej kvality a ukazovateľov jej merania. V nadväznosti na cieľ, autorky monografie navrhujú metodológiu hodnotenia behaviorálnej zložky profilu zamestnancov v kvalite a využitia kľúčových behaviorálnych ukazovateľov jej hodnotenia. Autorky majú snahu podať komplexný pohľad na predmetnú problematiku a osloviť tak širokú cieľovú skupinu odborníkov, ktorí sa danou témou zaoberajú. Výsledky práce sú určené odbornej verejnosti, ako aj predstaviteľom malých a stredných podnikov, ktorí majú záujem implementovať kultúru kvality ako nástroj rozvoja ich inovačného potenciálu.