Príručka s vyše 50 spravodlivými diktátmi určenými pre žiakov 2. ročníka ZŠ. – V diktátoch sa druháci stretnú iba s tými jazykovými javmi, ktoré by už mali ovládať. – Učiteľ alebo rodič nájde pri diktáte informáciu o osvojenom pravopisnom učive. – Diktáty sú rozsahovo primerané, monotematické. Pozostávajú takmer výlučne z jednoduchých viet, súvetia sú v nich výnimočne (zlučovacie súvetie so spojkou a). – Texty možno využiť ako nácvičné alebo ako kontrolné diktáty. Ich poradie kopíruje zvyčajné poradie osvojovania si pravopisu v 2. ročníku ZŠ. – Témy diktátov sú spojené so životom detí. – O tom, ako možno tému diktátu využiť pri práci s diktátmi, sa dočíta užívateľ v kapitole Metodické odporúčania. – Zo súboru vyše 40 textov si môže učiteľ alebo rodič okrem preberaného jazykového javu voliť primeraný text k príslušným vzdelávacím potrebám a aktuálnym možnostiam daného dieťaťa. – Diktáty sú rozčlenené podľa rozsahu (počet slov v diktáte), podľa náročnosti (frekvencia sledovaného javu v diktáte) a podľa témy diktátu. – Náročnosť diktátov je graficky označená podľa počtu precvičovaného pravopisného javu v diktáte. – Príručka obsahuje odporúčania pre rodičov a odporúčané metodické postupy pre učiteľov, ktoré môžu uľahčiť cestu k zvyšovaniu pravopisných znalostí detí bez stresu pre dieťa alebo pre rodiča.